9. Sınıf : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi - 2. Ünite : Din ve İslam Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
“De ki: ‘Allah doğru söylemiştir. Öyle ise hakka yönelen İbrahim’in dinine uyun. O, Allah’a ortak koşanlardan değildi.’ ” (Âl-i İmrân suresi, 95. ayet.)
Ayette;
I. Tevhit inancı
II. Tevekkül
III. Ecel
IV. Ömür
İslamiyet kişiden kayıtsız, şartsız sadece Allah'a (c.c.) kulluk etmesini, O’nu (c.c.) ilah olarak tanımasını ister. Allah’ın (c.c.) emrettiği doğru yola giren ve bu istikamette yaşayan kimseye ................ denir.
“Andolsun ki biz, ‘Allah’a kulluk edin ve tâğut’tan (Allah’tan başka tapınılan ve hak yoldan saptıran her varlık, put, şeytan vs.) sakının.’ diye (emretmeleri için) her ümmete bir peygamber gönderdik. Allah, onlardan bir kısmını doğru yola iletti. Onlardan bir kısmı da sapıklığı hak ettiler. Yeryüzünde gezin de görün, inkâr edenlerin sonu nasıl olmuştur!" (Nahl suresi, 36. ayet.)
Ayetten;
I. Allah (c.c.) geçmişte yaşamış her bir topluluk için bir peygamber göndermiştir.
II. Allah’ın (c.c.) peygamber göndermesinin sebeplerinden birisi de insanlara tevhit inancını anlatmak ve öğretmektir.
III. Allah (c.c.) her bir topluluğa ilahi kitap göndermiştir.
İslam inanç esaslarını kabul eden kimseye ....… denir.
(...) Tüm ilahi kitaplar tevhit inancından bahseder.
(...) Bütün peygamberler İslam peygamberidir.
(...) Tevhit inancının temelinde Allah'ın tek ve eşsiz olması anlamı bulunmaktadır.
(...) Zaman içerisinde insanların hak yoldan sapmalarından dolayı Allah (c.c.) pek çok peygamber ve ilahi kitap göndermiştir.
Dinin tanımını Batılı ilim adamları da yapmıştır. Ancak onlar dini tanımlarken sadece kendi uzmanlık alanları üzerinden hareket etmişlerdir. Bunun sonucunda bazı Batılı ilim adamları dini sadece manevi tecrübenin bir ürünü olarak görmüş bazısı da toplumsal yaşamı belli bir uyum içerisinde tutma gereksiniminden kaynaklanan bir alan olarak açıklamaya çalışmıştır. Dolayısıyla onların dine olan tutum ve yaklaşımları dini kapsayıcı olmaktan çok uzaktır. Özellikle 18. ve 19. yüzyıllarda Batı’da etkili olan bazı araştırma teknikleri ve bilim dalları materyalist ve pozitivist düşüncelerin etkisiyle İslam dininin vahiy kaynaklı olmadığını iddia etmiş, duyu organları ile algılanamayan şeyleri yok saymışlardı. Bunun sonucunda başta Allah (c.c.) ve ahiret inancı olmak üzere İslam dininin pek çok inanç ve ibadet ilkesi inkâr edilmiştir.
KAZANIM-1: Allah (c.c.) insanlık tarihi boyunca emir ve yasaklarını insanlar arasından seçtiği peygamberler aracılığı ile bildirmiştir. Allah (c.c.) insanlara ilahi emir ve yasaklarını bildirerek onların hem dünya hem de ahiret mutluluğunu sağlamak istemiştir.
KAZANIM-2: Din; Allah (c.c.) ile insanlar arasındaki ilişkiyi düzenleyen ilahi kurallar bütünüdür. Din; içermiş olduğu ilkeler ile insanların dünya ve ahiret mutluluğunu hedefler.
Hz. Âdem'den (a.s.) Hz. Muhammed’e (s.a.v.) kadar gönderilmiş bütün peygamberlerin anlattığı dinin ismi İslam’dır. Yahudilik, Hz. Musa’nın (a.s.) anlatmış olduğu İslam dininin içeriğinin bir kısmının sonraki Yahudiler tarafından tahrif edilmiş ve değiştirilmiş halinin ismidir. Hristiyanlık da Hz. İsa’nın (as.) anlatmış olduğu İslam dininin bir kısmının hristiyanlar tarafından değiştirilmiş halinin ismidir. Allah (c.c.) katında din tektir ve o da İslam’dır.