11. Sınıf : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi - 4. Ünite : İnançla İlgili Meseleler Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
• “Allah’ın (verdiği) rengiyle boyandık. Allah’tan daha güzel rengi kim verebilir? Biz ancak O’na kulluk ederiz (deyin).’’ (Bakara, 2:138)
• “Ey iman eden kullarım! Şüphesiz benim yarattığım yeryüzü geniştir. O halde yalnız bana kulluk edin.” (Ankebut, 29:56)
• Allah, mutlak güç ve kudret sahibidir.
• Onun eşi ve benzeri yoktur ve sadece ona ibadet edilir.
• O, sonsuz güç ve bilgisiyle evrendeki her şeye hükmeden, her şeyi işiten, bilen ve görendir.
• Allah’ın, gönderdiği bütün peygamberler insanları tek tanrı inancını benimsemeye çağırmışlardır.
Tevhit ilkesinin, Allah’ın bir ve tek ilah oluşu yönüyle ihlal edilmesi, birden fazla ilahın varlığına inanmakla gerçekleşir. Bu da Kur’an'ın çeşitli vesilelerle gündeme getirdiği gibi,
I. ikili ilah inanışı,
II. üçlü ilah inanışı,
III. çoklu ilah inanış şeklinde gerçekleşmektedir.
“Oysa, (anlamıyorlar ki,) göklerde ve yerde Allah’tan başka tanrılar olsaydı, bu iki alem de(gök ile yer) kargaşalık içinde yıkılıp giderdi! Bunun içindir ki, O mutlak hükümranlık tahtının Efendisi, O sınırsız kudret ve yücelik sahibi Allah, insanların tanımlama ve tasvir yoluyla kendisine yakıştırdığı her şeyin ötesinde, her şeyin üstündedir!” ( Enbiya, 21:22)
Gök taşları dünya atmosferine girdiği zaman, havanın sürtünmesinden dolayı parçalanarak, külleri dünyaya düşer ve çeşitli minaralleri toprak içine bırakarak, hem toprağı zenginleştirir hem de uzayı ve atmosferi temizlemiş olurlar.
• Tanrı, âlemi var etmiştir ancak ona müdahale etmemektedir.
• Evrende mutlak bir determinizm vardır.
• İnsan için akıl yeterli olup vahye ihtiyaç yoktur.
Tüm tanrılara ve ruhsal varlıklara olan metafizik inançları ve dinleri reddeden; doğruluğuna inanılan gerçekliği inanç yoluyla açıklamayı kabul etmeyen bir felsefi düşünce akımıdır.
Her şeyin anlamdan ve değerden yoksun olduğunu savunan felsefi görüştür. Nihilistler Tanrı'nın varlığını, iradenin özgürlüğünü, bilginin imkânını, ahlakı ve tarihin mutlu sonunu reddederler.
• Tanrı’nın varlığını ve âlemin ilk sebebi olduğunu kabul etmekle birlikte akla dayalı bir tabiî din anlayışı çerçevesinde, nübüvveti şüphe ile karşılayan veya inkâr eden felsefî ekoldür.
• Bu ekole göre kâinat, Tanrı tarafından tasarlanan, hareketi başlatılan, fakat dışarıdan müdahale olmadan doğa kanunlarına uygun şekilde işleyen bir bütünlük olarak kabul edilmektedir.