11. Sınıf : Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi - 4. Ünite : İnançla İlgili Meseleler Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
Pozitivist yaklaşımı savunanlar;
I. Ahiret hayatı
II. Melek
III. Şeytan
IV. Biyolojik Yasalar
"Dediler ki: 'Dünya hayatımızdan başka hayat yoktur. Ölürüz ve yaşarız. Bizi ancak zaman yok eder.’ Bu hususta onların bir bilgisi yoktur. Onlar sadece zanda bulunuyorlar.”
(Câsiye suresi, 24. ayet.)
Ayet;
I. Tevhit
II. Teizm
III. Sekülârizm
"Mümin erkekler ve mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır. İyiliği emreder, kötülükten alıkoyarlar. Namazı dosdoğru kılar, zekâtı verirler. Allah’a ve Resul’üne itaat ederler. İşte bunlara Allah merhamet edecektir. Şüphesiz Allah mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.”
(Tevbe suresi, 71. ayet.)
Verilen ayette inanan kimselerin;
I. İyiliği emretmek
II. Kötülüklerden sakındırmak
III. İbadetleri tam olarak yapmak
IV. Allah'a ve Rasülüne itaat etmek
Temel yaklaşımları insan hayatında dinin etkisini azaltmak hatta tamamen silmektir. İnsanın düşüncesinden ahiret hayatını çıkarıp onun yerine sadece dünya hayatına önem verilmesini ve dünya merkezli yaşanmasını amaçlar. Kısaca insanın hayatının her aşamasında dinin hiçbir şekilde etkin olmamasını gaye edinir.
Pozitivizm anlayışına göre insanoğlunun tarihi olarak önceki aşamaları dindarlık dönemidir. Bu dönemde insanlar, bilim ve düşüncede yeteri kadar gelişmediği için metafizik inançlara ve çeşitli dini söylemlere yönelmişlerdir. Dolayısıyla geçmiş tarihte yaşamış olan insanların hayatlarına yön vermek için kabul ettikleri din ve dinin ortaya koymuş olduğu prensipler çağ dışı düşünceler, zamanın gerisinde kalmış anlayış ve uygulamalar olarak kabul edilmelidir.
Teizmin zıddıdır.
Evreni ve varlıkları yaratan bir Tanrı’nın olmadığını savunurlar.
I. Hiçbir gerçeklik kabul edilmemektedir.
II. Her türlü bilgi değersizdir.
III. Hayatta hiçbir gerçek ve nesnel doğru olamaz.
IV. Ahlaki tüm ilkeler kabul edilemez.
V. Tanrı’nın var olduğu kabul edilemez.
Dünyevilik
Dünyevileşme
Beşerileşme
Tanrı’nın var olduğunu da var olmadığını da bilenemeyeceğini savunurlar.
Her şeyi yaratan yüce ve üstün bir Tanrı vardır.
Tanrı denen bir varlık asla olamaz.