12. Sınıf: Türk Dili ve Edebiyat - 5. Ünite: Tiyatro - Ünite Tekrar Testleri - Test Çöz - 2023 Yeni MEB Eğitim Müfredatına Uygun Yeni Nesil Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
Şinasi, tiyatroculuğumuza lâ sesini verdiğinden bu yana, Direktör Ali Bey ve Ahmet Vefik Paşa’nın yerli oyunmuş duygusu veren Moliere uyarlamaları, Teodor Kasap'ın Pinti Hamit'i, İşkilli Memo’su, ama daha da çok Hayal dergisinde açtığı ilginç ve yürekli kampanyası ile Şinasi'nin çığırını destekleyip sürdürdüler. Ne var ki. Tanzimat’ta bir Avrupa hayranlığının at oynattığı aydınlar, daha doğrusu yarı aydınlar ortamında yankı bulamadılar. Hele Namık Kemal, biraz sonra da Abdülhak Hamit. biçim bakımından Batı kalıplarına kapılınca tiyatro tarihimizin ilk biz bize benzerizcileri azınlıkta kaldılar.
Haldun TANER
Zuma Pişekâr havası çalar, Pişekâr meydana gelir, iki eliyle dört bir yanı selamladıktan sonra zurnacıyla şöyle konuşur:
Pişekâr — Efendi cümleten safalar geldiniz.
Amma benim pehlivanım!
Zurnacı — Buyur benim pehlivanım!
Pişekâr — Bu da hesap değil.
Zurnacı — Nedir hesabın!
Pişekâr — Borcu sıkıyor kasamın. Filanca oyunun taklidini aldım. Çal da oyunumuz başlasın, tenezzülen teşrif buyuran zevât-ı kirâm zevkiyâb olsunlar.
Şinasi, tiyatroculuğumuza lâ sesini verdiğinden bu yana, Direktör Ali Bey ve Ahmet Vefik Paşa’nın yerli oyunmuş duygusu veren Moliere uyarlamaları, Teodor Kasap'ın Pinti Hamit'i, İşkilli Memo’su, ama daha da çok Hayal dergisinde açtığı ilginç ve yürekli kampanyası ile Şinasi'nin çığırını destekleyip sürdürdüler. Ne var ki. Tanzimat’ta bir Avrupa hayranlığının at oynattığı aydınlar, daha doğrusu yarı aydınlar ortamında yankı bulamadılar. Hele Namık Kemal, biraz sonra da Abdülhak Hamit. biçim bakımından Batı kalıplarına kapılınca tiyatro tarihimizin ilk biz bize benzerizcileri azınlıkta kaldılar. Haldun TANER |
Altı çizili söz öbeğiyle İbrahim Şinasi ilgili olarak
I. Şair Evlenmesi adlı oyunuyla Türk tiyatrosunun başarılı ilk oyununu yazması
II. Vatan yahut Silistre tiyatrosuyla sahnelenen ilk tiyatronun yazarı olması
III. Hikâye-i İbrahim Paşa ve İbrahim-i Gülşeni adlı eseriyle görücü usulü evliliği eleştirmesi
Zuma Pişekâr havası çalar, Pişekâr meydana gelir, iki eliyle dört bir yanı selamladıktan sonra zurnacıyla şöyle konuşur:
Pişekâr — Efendi cümleten safalar geldiniz.
Amma benim pehlivanım!
Zurnacı — Buyur benim pehlivanım!
Pişekâr — Bu da hesap değil.
Zurnacı — Nedir hesabın!
Pişekâr — Borcu sıkıyor kasamın. Filanca oyunun taklidini aldım. Çal da oyunumuz başlasın, tenezzülen teşrif buyuran zevât-ı kirâm zevkiyâb olsunlar.
I. Orta oyununda gösteri için kazıklarla çevrilerek ayrılmış meydan veya oyun yerine verilen addır.
II. Karagöz oyununda karşılıktı, güldürücü konuşmaların yapıldığı bölümdür.
III. "Oyun kalbe değil, kafaya seslenmelidir." görüşünü esas alarak oyunun izleyiciyi büyülemesine karşı çıkan izleyiciye temsilde gördüklerinin gerçek olmadığı, bir oyun olduğu hatırlatılan tiyatro türüdür.
IV. Kişilere korku, heyecan ve acındırma telkinleriyle ders vermek amacı güden en eski tiyatro çeşididir. Beş perdeden oluşan oyun diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.
I. Orta oyununda gösteri için kazıklarla çevrilerek ayrılmış meydan veya oyun yerine verilen addır.
II. Karagöz oyununda karşılıktı, güldürücü konuşmaların yapıldığı bölümdür.
III. "Oyun kalbe değil, kafaya seslenmelidir." görüşünü esas alarak oyunun izleyiciyi büyülemesine karşı çıkan izleyiciye temsilde gördüklerinin gerçek olmadığı, bir oyun olduğu hatırlatılan tiyatro türüdür.
IV. Kişilere korku, heyecan ve acındırma telkinleriyle ders vermek amacı güden en eski tiyatro çeşididir. Beş perdeden oluşan oyun diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.
I. Orta oyununda gösteri için kazıklarla çevrilerek ayrılmış meydan veya oyun yerine verilen addır.
II. Karagöz oyununda karşılıktı, güldürücü konuşmaların yapıldığı bölümdür.
III. "Oyun kalbe değil, kafaya seslenmelidir." görüşünü esas alarak oyunun izleyiciyi büyülemesine karşı çıkan izleyiciye temsilde gördüklerinin gerçek olmadığı, bir oyun olduğu hatırlatılan tiyatro türüdür.
IV. Kişilere korku, heyecan ve acındırma telkinleriyle ders vermek amacı güden en eski tiyatro çeşididir. Beş perdeden oluşan oyun diyalog ve koro bölümlerinden oluşur.