11. Sınıf. Türk Dili ve Edebiyat 2. Ünite : Hikaye - Cümlenin Ögeleri Testleri - Test Çöz - 2023 Yeni MEB Eğitim Müfredatına Uygun Yeni Nesil Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
Bizim hayata karşı takındığımız tavır, hayatın bize takındığı tavrı meydana getirir.
I. Yüklem
II. Belirtisiz nesne
III. Dolaylı tümleç
IV. Özne
V. Belirtili nesne
(I) Dünyamızda 1900'lü yıllardan günümüze kadar dil öğretiminde çeşitli metinler kullanılmıştır.
(II) Bunlar edebi metinler, üretilmiş metinler, özgün ve özel metinler başlıkları altında toplanrmştır.
(III) Metinlerin seçimi dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerine göre değişmektedir.
(IV) Her yaklaşım kendine özgü metin kullanmıştır.
(V) Söz gelimi geleneksel yaklaşımda dilbilgisi kuralları, atasözleri, edebiyat, genel kültür gibi konuların öğretimine ağırlık verildiğinden edebi metinler kullanılmıştır.
I. Her işe yenilgi ve başarısızlık olasılığını aklına getirmeden !!}ir.
II. Asıl gücün insanın kaslarında değil de yüreğinde olduğunu bilenler, korkaklık yaşamaz.
III. Başarı için yetenek kadar tutumun da önemli olduğunu bilmeliyiz.
IV. Fırsatlar, kovalandıkça katlanarak büyüyen bir ödüle benzer.
V. Sizi başlatan güç motivasyondur, devam ettiren güç ise alışkanlıktır.
I. Yüzünü güneşe çeviren insan, gölge görmez. (Öznesi isim tamlaması grubundan oluşmaktadır.)
II. Her kitaplık bir hapishaneyi kapatır. (Üç ögeli bir cümledir ve açık öznesi vardır.)
III. Rüyaları gerçekleştirmenin en kısa yolu uyanmaktır. (Sadece temel ögelerden oluşmaktadır.)
IV. Okuma, ruhu yüceltir. ("Özne - belirtili nesne - yüklem" öge dizilişine sahiptir.)
V. Hayat geç kalanları hiç affetmez. (Zarf tümlecinin vurgulandığı bir ögedir.)
I.Felaket içinde karar verebilmek yarı kurtuluştur | a. Zarf tümleci |
il. Kedi gidince fareler küstahlaşır. | b. Dolaylı tümleç |
III. Gurur, insanı mutluluktan uzaklaştırır. | c. Özne |
IV. Çürük elma, yanındakini de bozar. | d. Yüklem |
V. Sen iyiysen arkadaşın da iyidir. | e. Belirtili nesne |
Cümleler
I. Psikanalitik teori, yazarı fazla önemser.
II. Edebi eleştiri; edebi metni çıkış noktası yaparak okuru sosyal bağlam, sanatçı ve sanat eseri üçlüsünün herhangi bir boyutuna odaklar.
III. Edebiyat eleştirisi, edebi metni anlamaya çalışan okurun eserle arasındaki köprü olma görevini üstlenir.
IV. Dünya edebiyatını temel alan edebiyat tarihi, karşılaştırmalı bakışın edebiyat tarihçiliğindeki bir başka etkisidir.
V. Monografik edebiyat tarihçiliği, bir şahsı veya edebi topluluğu esas alan edebiyat tarihçiliğine devrilmemek için çabalamıştır.
Öge Dizilişleri
• özne / nesne / yüklem
• özne / nesne / zarf tamlayıcısı / yüklem
• özne / zarf tamlayıcısı / yüklem
• Özne / yüklem
Edebi sanatar, güzelleştirme yollarıdır. Anlam ve fikir estetik hale getirilerek edebi sanatlar yapılır. Şairler edebi sanatları şiirlerini anlam ve söyleyiş bakımından güçlendirmek maksadıyla kullanır.
Postmodernizmin temel ilkelerinden biri olan çoğulculuğa yani birbiriyle çelişen farklı doğruların olabileceği düşüncesi üzerine temellenen postmodern tarihsel romanlar enteresandır
I. Başkaları için kendinizi unutursanız o zaman sizi daima hatırlayacaklardır.
II. Büyük hedeflerden hiçbirine tutkusuz ulaşılamamıştır.
III. Hayat ırmağının suyu her zaman dalgalı akmaz.
IV. Ömür boyu mutlu olmak istiyorsan insanlara yardım et.
V. Bir şeyi bulunmadığı yerde aramak, aslında onu aramamaktır.
insan ve toplum arasındaki etkileşimin kendine has kuralları vardır. Sosyal hadiseler olup bittikten sonra sosyologlar bir zaman süreci esas alınarak mümkün olan tüm detaylarıyla analiz edilen raporlarda ve bu hadiselerin bağlı olduöı bilimsel düzlemde tespit edilmektedir.
Özgür olmayan bir hayat, ruhu olmayan bir vücut gibidir
(I) Enerji kelimesi, bu terimin bilimdeki karşılığı, kudret yerine kullanılmaktadır.
(II) Bir sistemin enerjisi, o sistemin yapabileceği maksimum iştir.
(III) İş, fizikte bir cisme, bir kuvvetin tesiri ile yol aldırma, yerini değiştirme şeklinde tarif edilir.
(IV) İş (W), kuvvet (F) ve kuvvet etkisiyle cismin aldığı yol (x) ile gösterildiğinde W = F.x olur.
(V) Kuvvet uygulanan cisimlerin hızları değişir
I. Mavi sulardan gelen bir gülüşü Taşıyorsun şimdi mağrur bakışlarda
II. Bir zafer müjdesi burda her isim Yekpare bir anda gün, saat, mevsim
III. Bahar olup yaz ayları gelince Türlü çiçekleri geldi sılanın
IV. Durmak istemezken gönül pasında Yine siz avutun onu yasında
V. Taze bir papatya kokusu sinmiş ellerin Şimdi kırış kırıştır, şimdi beyaz beyazdır
I Grup
I. Deniz kenarında durarak uzak limanlara varamazsınız
II. Yaptığın iyiliği hatırlama, gördüğünü unutma.
III. Boş bir çuvalın dik durması zordur.
IV. Silgi kullanmadan resim çizme sanatına hayat denir.
V. istediğiniz bazı şeylere sahip olamamak, mutluluğun bir parçasıdır.
II. Grup
• Özne
• Dolaylı tümleç
• Zarf tümleci
• Yüklem
Peyami Safa'nın o fantastik eserinde -Matmazel Noraliya'nın Koltuğu'nda dönemine göre oldukça ilgi çekici bir anlatım kullanılmıştır.
Dikilitaşlar yapıldıkları devrin ve yaptıran milletlerin kültürleri hakkında bize bilgi aktarır. Günümüze kadar büyük bir kıs gelebilmiş olan bu abidelere günümüzde de önem verilmiştir. Bu dikilitaşların Üzerlerindeki yazılar ve kabartmalarda sebebi, diktirenin ismi, taşın dikiliş tarihi vardır.
(I) Derbent tesisleri, etrafı duvarla çevrili küçük bir kale olup yanında han, cami, mektep ve dükkanlar bulundurmaktaydı.
(II) Böylece derbent yakınında küçük bir kasaba ortaya çıktı.
(III) Derbentler daha çok yolların kavşak noktalarına ve merkezi öneme sahip yerlere yapılırdı.
(IV) Bundan dolayı derbentçi olarak yazılan köy halkı, yaptıkları hizmete göre bazı vergilerden veya hepsinden muaf tutulurdu.
(V) Derbentler bölgenin ve yolun emniyetini sağlayan mühim birer tesistir.