9. Sınıf : Tarih -5. Ünite : İslam Medeniyetinin Doğuşu - Emeviler - Test Soruları
TestSorular'da sadece oturum açmış öğrenciler çözdükleri testlerden puan kazanabilir.
Yok benim amacım puan toplamak değil sadece kendimi geliştirmek istiyorum diyorsan, sorular seni bekliyor.
Müslümanlar, Hz.Peygamberin ölümünden sonra Hulafai Raşidin de denilen ilk dört halife etrafında birleşmiş
lâkin bu birliktelik yaşanan kimi gelişmelerle bozulmuştur. Bu durum da fetih hareketlerinin duraklamasına neden olmuştur.
Bu dönemde yaşanan;
I. Hicaz bölgesinde yaşayan Müslümanların Emevi yönetimine karşı Hz. Ali’nin çocuklarının halifeliğini desteklemesi,
II. Haricî hareketinin ortaya çıkması,
III. Şiilerin Emevi otoritesini kabul etmemeleri
III. Abdurrahmanîn 929 yılında Şii Fatımî halifesine karşı
“Emirü’l Müminin” unvanı almasıyla bu tarihe kadar Kurtuba
Emirliği olarak geçen devlet bundan sonra Endülüs
Emevi Hilâfeti adını almış ve 1031’de III. Hişam’ın çıkan
isyan sonucu tahttan indirilmesiyle son bulmuştur.
Buna göre Endülüs Emevileriyle ilgili olarak;
I. İslam toplumunda siyasi ayrılıkların tarafı olmuşlardır.
II. İspanya’da İslam inancının yayılımını başlatmışlardır.
III. iç karışıklıklar sonucu yıkılmışlardır,
Emevi hanedanı İslam Devleti’nde egemenliği ele geçirdikleri VII. yüzyılın ortalarından itibaren ülke sınırlarını genişletme politikası yürütmüştür.
Bu politikanın benimsenmesi Emevileri;
1. Sasani,
II. Bizans,
III. Hazar,
IV. Türgiş
Emeviler, Hz Ömer Dönemi’nde başlayan kurumsallaşma faaliyetlerini hızlandırarak geliştirmişlerdir.
Emeviler Dönemi’nde gerçekleştirilen;
I. ilk İslam sikkesinin bastırılması,
II. vali ve kadıların merkezden atanması,
III. başkentin Kufe’den Şam’a taşınması
Tanım: Hz. Peygamber döneminden sonra Müslüman
olmayanlara karşı yapılan seferlerle bu amaçla
gerçekleştirilen askerî faaliyetlere gazâ, bunu gerçekleştirenlere
ise gazi denir.
Tarih Öğretmeni İslam tarihini konu alan dersinde “661 -
750 yılları arasında hüküm süren Emevî hanedanının
uzun ömürlü olamaması, kuruluşundan itibaren ortaya
çıkan gelişmelerle doğrudan ilişkilidir.” demiştir.
Emevi halifesi Abdülmelik altın (dinar) ve gümüş (dirhem) sikkeler bastırmış böylece o güne kadar kullanılan İran ve Bizans paralarının da kullanımını daraltmıştır.
Bu durumun;
I. siyasal otoritenin pekişmesi,
II. ekonomik bağımsızlığın güçlenmesi,
III. ticari hayatın canlanması